Friday, December 31, 2010

TENTANG DAJAL

pada pendapat saya, pada zaman Rasulullah Saw al-masih dajjal masih lagi terikat sehinggalah tercetusnya Perang Salib. Knight of Templar setelah menjumpai harta yang tidak bernilai harganya di Jurusalem yang bertanggungjawab meneruskan agenda al-masih dajjal dan bergabung dengan keluarga Rotschild. Kemudian menyerap masuk ke dalam gerakan mason lalu tercetusnya gerakan Freemasonary. Seterusnya meneruskan agenda mereka ke Amerika Syarikat setelah berjaya mencetuskan Revolusi France, di Perancis, revolusi di England, dan revolusi di Russia

Al Masih Ad Dajjal menurut saya...
“Dajjal” arti leksikon adalah “menutupi”.
“Al Masih” adalah “yang terpilih”.

Al Masih adalah gelar untuk Isa Bin Maryam (Isa Al Masih) gelar tersebut bukan untuk dua orang, tiga orang atau lebih melainkan untuk satu orang saja yaitu Isa bin Maryam.
Maka “Al Masih Ad Dajjal” = Yang menutupi Yang Terpilih (Yang menutupi Al Masih)
Yang menutupi ajaran Isa Al Masih, krn penutupan ini hanya berlaku pada ajarannya, tidak berlaku pada fisik. Maka kita lacak apasih ajaran Isa Al Masih,

Surat Maryam : ALLAH Tuhanku dan Tuhanmu maka sembahlah DIA. Inilah jalan lurus.
Dalam Alkitab : Bapaku lebih besar dariku, Bapaku lebih besar dari segalanya, Aku sendiri dengan diriku tidak mampu berbuat apa-apa. Dan sebagainya.

Bagaimana cara menutupi suatu ajaran, yaitu dengan cara membelokkan ajaran tersebut.
Jika Isa mengatakan Allah adalah Tuhanku dan Tuhanmu, maka dibelokkan menjadi Isa Adalah Anak Tuhan. Semakin banyak pembelokan-pembelokan maka ajaran Isa yang sebenarnya makin kabur pada gilirannya benar-benar terkubur, dalam situasi ini pantas disebut tertutup. Dan yang paling bertanggung jawab adalah ajaran Kristiani.

Ajaran Kristen yang dipelopori Paulus inilah yang menutupi ajaran Isa yang sebenarnya. Maka Ajaran KRISTEN adalah ajaran yang menutupi Al Masih (Al Masih Ad Dajjal).
aya pernah terbaca satu article dari seorang penulis indonesia yang berpendapat bahawa dajjal itu sbnrnya telah muncul pada zaman ini. bukti kemunculan dajjal telah banyak dilihat dan ianya sama seperti perumpamaan dalam Al-Quran. antaranya;


“dajjal bermata satu”, itu boleh dilihat pada simbol illuminati iaitu the ‘all seeing eye’
“dajjal boleh menyebarkan maklumat sepantas kilat”, itu adalah internet.
“dajjal boleh membelah gunung-ganang”, itu boleh dikaitkan dengan senjata-senjata moden seperti bom nuklear dan sebagainya.
“dajjal boleh bergerak seperti angin”, boleh dikaitkan dengan jet pejuang yang memusnahkan orang islam.
“segala pembohongan dajjal akan dipercayai semua orang” ini boleh dikaitkan dengan kejadian 11 september, dimana runtuhnya wtc. ramai yg menganggap ia dilakukan oleh orang islam yg dianggap ekstrimis padahal ia dilakukan oleh golongan illuminati. buktinya

“apabila bertemu dajjal, orang islam sanggup tidak mengaku islam” itu boleh terjadi apabila tentera yahudi/amerika ingin membunuh orang islam sahaja di muka bumi ini, tidak mustahil ramai orang islam yg akan tidak mengaku islam sedangkan orang-orang islam sekarang telah banyak melakukan perkara yg membawa kepada murtad.

pada pendapat saya, lebih baik kita menganggap bahawa dajjal itu memang telah muncul kerana dajjal tidak akan mengaku bahawa dirinya itu dajjal dan kita tidak akan tahu bagaimana rupa bentuk dajjal itu…tahu-tahu hari pembalasan telah tiba.
sekiranya kita tahu bagaimana rupa bentuk dajjal itu, sudah tentu mudah bagi kita untuk bertaubat dan membuat persediaan….bukan?
maka, eloklah kita membuat persediaan lebih awal dan anggaplah dajjal itu telah wujud kerana buktinya amat ketara.

Setuju dengan pendapat tetsu….bukti yang sudah diberi dalam hadis dan Al-Quran kita semua sebenarnya dalam lingkungan zamannya...

entahlaH…yang penting kita semua jgn terpesong..ikutla semua yang terkandung dalam hadis sahih nabi muhammad s.a.w dan Al-Quran AlKarm


    Dajjal adalah manusia berjasad dan sememangnya teori atau tanggapan yang paling banyak dipegang oleh seluruh umat Islam. Pada zaman dahulu, umat Islam percaya bahawa Dajjal adalah suatu makhluk hidup yang ganas yang akan muncul pada akhir zaman. Menghancurkan setiap manusia yang tidak patuh kepadanya. Dajjal juga dianggap berbadan besar, bertaring, ganas dan menakutkan.
Tapi kini semua itu telah mula diperbaiki setelah berlaku beberapa penemuan-penemuan manuskrip dan kajian yang menyeluruh terhadap permasalahan Dajjal. Pemikir-pemikir Islam kini mula mengkaji kitab-kitab Injil asli dan Taurat asli sambil mengutip pandangan-pandangan ulama’-ulama’ Yahudi yang percayakan akan kewujudan Dajjal pada akhir zaman.
Hasil kajian yang menyeluruh membuatkan seorang pengkaji terkenal Muhammad Isa Dawud mengemukakan teori barunya berkenaan Dajjal. Teorinya masih berpegang kepada teori lama iaitu Dajjal adalah makhluk hidup yakni manusia, bezanya dari segi identiti dan pertumbuhan Dajjal. Berikut adalah teorinya.
Nama Asal Dajjal : As-Samiri (diambil dari al-Quran, Injil & Taurat)
Tempat Asal : Samirah, Palestin (diambil dari manuskrip)
Tarikh Lahir : 100 tahun sebelum kelahiran Nabi Musa (dari manuskrip kuno)
Umur : berumur panjang & masih hidup (dari al-Quran, hadith & manuskrip kuno)
Tempat Tinggal Dahulu : Sebuah pulau batu antara Syria dan Iraq (hadith & manuskrip kuno)
Tempat Tinggal Sekarang : Segitiga Bermuda (pendapat Jin Islam, sarjana barat, ulama’ Yahudi & manuskrip kuno)

No comments:

Post a Comment